به گفته مسئولان زندان های فرانسه یکی از چالش های مهم زندان ها و بازداشتگاه ها مقابله با پدیده رادیکالیزاسیون اسلامی در زندان ها می باشد.

روزنامه لوفیگارو در این خصوص به نقل از یکی از مسئولان بلند پایه این بخش می نویسد: زمان زیادی لازم است تا ما ببینیم آیا برنامه های ما در این حوزه موثر بوده است یا خیر اما از طرفی نیز نمی توانیم اقدامی نکنیم.

وی از برنامه ای خبر می دهد که برای کنترل و مدیریت زندانیان تندرو پیش بینی شده و می افزاید: از سال 2015 فرانسه نیز مانند بسیاری از کشورهای اروپایی در این بخش با تعلل برخورد می کند این در حالی است که زندان های فرانسه امروز به بهترین مکان برای رشد رادیکالیسم اسلامی اشتهار یافته اند.

در همین حال هفته نامه ماریان نیز در گزارشی می نویسد: زندانیان رادیکال در فرانسه به دقت تحت کنترل و نظارت می باشند. به نوشته این نشریه زندان های فرانسه دارای پروتکل های خاصی می باشند که بر اساس آن می کوشند میزان خطرناک بودن افراد رادیکال را مشخص نمایند.

بر اساس آماری که این نشریه منتشر ساخته از 71 هزار زندانی که در زندان های این کشور به سر می برنده تقریبا 500 نفر به دلیل محکومیت های مرتبط با اقدامات تروریسم اسلامی و حدود 1100 نفر نیز به دلیل جرائم مدنی اما مرتبط با رادیکالیسم اسلامی زندانی هستند.

بر اساس طرحی که اعلام شده این افراد ابتدا در بندهای ارزیابی میزان رادیکالیسم وارد می شوند. در این بندها ابتدا میزان خطرناک بودن و میزان رادیکال بودن آن ها طی مدت 4 ماه مورد ارزیابی قرار می گیرد.

به نوشته این نشریه در کل فرانسه 6 بند ویژه از این دست وجود دارد که نخستین آن ها در فوریه سال 2017 راه اندازی شد.

کد خبر 1329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =